Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

«Καμπανάκι» Κεφαλογιάννη για τα ελληνικά πτυχία


τη κατάθεση ερώτησης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε ο επικεφαλής της Κ.Ο. των ευρωβουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης με αφορμή τις νομοθετικές αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που ενέχουν τον κίνδυνο αφενός του αποκλεισμού των ελληνικών πτυχίων από τον ενιαίο ευρωπαϊκό χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης και αφετέρου της διακοπής των προγραμμάτων ανταλλαγής φοιτητών (Erasmus) από τα ελληνικά προς τα ευρωπαϊκά ΑΕΙ.
Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση:
«Το ελληνικό υπουργείο Παιδείας προωθεί αλλαγές και στο σύστημα μέτρησης μονάδων (γίνονται διδακτικές αντί πιστωτικές) για την απονομή ενός πτυχίου Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος. Με αυτήν την αλλαγή-ΒΟΜΒΑ κλονίζεται το σύστημα αναγνώρισης των ελληνικών πτυχίων από την Ευρώπη και τους όρους κινητικότητας των Ελλήνων φοιτητών προς τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.
Κυρίως μέσω του προγράμματος Erasmus, που συγκεντρώνει κάθε χρόνο υψηλότατο ενδιαφέρον από τους Έλληνες φοιτητές. Που το βλέπουν και ως ένα βήμα να ανοίξουν τους ορίζοντές τους.  Είναι χαρακτηριστικό ότι το 1987-88 συμμετείχαν 37 Έλληνες και το 2012-13 έφθασαν τις 4.908. 
Η ηγεσία του υπουργείου επιδιώκει με τις αλλαγές που προωθεί να αλλάξει το ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό οικοδόμημα όπως διαμορφώθηκε με βάση τη Διακήρυξη της Μπολόνια το 1999. Ειδικότερα, στο άρθρο 11 του ν/σ για την ανώτατη εκπαίδευση αναφέρεται ότι «τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ απονέμουν τίτλους σπουδών τμημάτων ή σχολών μετά την επιτυχή παρακολούθηση προγράμματος σπουδών το οποίο δύναται να αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο αριθμό διδακτικών και όχι πιστωτικών μονάδων.
Οι διδακτικές μονάδες ισούνται με το σύνολο των εβδομαδιαίων ωρών θεωρητικής και εργαστηριακής διδασκαλίας εντός του τμήματος ή της σχολής, όπως ορίζεται στο πρόγραμμα σπουδών προσαυξημένο με τον αριθμό ωρών ενισχυτικής διδασκαλίας εφόσον υπάρχουν και τον αριθμό ωρών που αντιστοιχούν στην εκπόνηση ασκήσεων, εκθέσεων εργασιών, δοκιμίων και μελετών.
Ο αριθμός των διδακτικών μονάδων ο οποίος αντιστοιχεί σε ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο ισοδυναμεί με τις πιστωτικές μονάδες του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μονάδων Κατοχύρωσης Μαθημάτων (ECTS) για το εξάμηνο αυτό.»
Ερωτάται η Επιτροπή:
-Η μετατροπή των πιστωτικών μονάδων σε διδακτικές ενέχει τον κίνδυνο αποκλεισμού των ελληνικών πτυχίων από τον ενιαίο ευρωπαϊκό χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης;
-Με την αλλαγή υπάρχει κίνδυνος, καθώς το ισχύον σύστημα έχει καθιερωθεί, να μπλοκαριστούν προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών (Erasmus) από τα ελληνικά προς τα ευρωπαϊκά ΑΕΙ;»
enikos.gr